The new identity of Indonesian Islamic boarding schools in the “new normal”: the education leadership response to COVID-19

 Yusuf Hanafi , Ahmad Taufiq , Muhammad Saefi , M. Alifudin Ikhsan , Tsania Nur Diyana ,

Titis Thoriquttyas , Faris Khoirul Anam   (2021). Heliyon :  The new identity of Indonesian Islamic boarding schools in the newnormal” : the education leadership response to COVID-19


A B S T R A C T

The purpose of this study was to investigate the leadership practices of Indonesian Islamic boarding school
(
pesantren) leaders, school principals, and teachers in responding to the health crisis caused by the COVID-19
pandemic, to ensure the continuation of boarding school education in the
new normalperiod. Generated
using a moderated focus group discussion with principals and teachers, the
findings suggest that principals' and
teachers' leadership practices are acceptable in the policy, social support, and
financial dimensions but still lack
structural and teaching aspects about conducting blended learning. Based on this study's
findings, pesantren
leaders (kyai) and school principals should pay attention to training programs for implementing blended learning
for teachers. The government is encouraged to assist in providing technical facilities
pesantren can implement
blended learning more effectively.


Thai translation. 

วัตถุประสงค์ของการศึกษาครั้งนี้คือเพื่อตรวจสอบแนวปฏิบัติของผู้นําของโรงเรียนประจําอิสลามอินโดนีเซีย (pesantren) ผู้นําครูใหญ่โรงเรียนและครูในการตอบสนองต่อวิกฤตสุขภาพที่เกิดจาก COVID-19 การระบาดใหญ่เพื่อให้แน่ใจว่าการศึกษาของโรงเรียนประจําอย่างต่อเนื่องในช่วง "new normal" สร้าง โดยใช้การอภิปรายกลุ่มโฟกัสที่มีการควบคุมกับครูใหญ่และครูผลการวิจัยชี้ให้เห็นว่าอาจารย์ใหญ่และ แนวปฏิบัติในการเป็นผู้นําของครูเป็นที่ยอมรับในนโยบายการสนับสนุนทางสังคมและมิติทางการเงิน แต่ก็ยังขาด ด้านโครงสร้างและการสอนเกี่ยวกับการเรียนรู้แบบผสมผสาน จากผลการศึกษานี้ ผู้นํา (kyai) และผู้อํานวยการโรงเรียนควรใส่ใจกับโปรแกรมการฝึกอบรมสําหรับการนําการเรียนรู้แบบผสมผสานมาใช้ สําหรับครู รัฐบาลได้รับการสนับสนุนให้ช่วยในการจัดหาสิ่งอํานวยความสะดวกทางเทคนิค pesantren สามารถดําเนินการ การเรียนรู้แบบผสมผสานอย่างมีประสิทธิภาพมากขึ้น


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

The need for cross-cultural exploration of teacher leadership

Transformational Leadership Survey