Transformational Leadership Survey

Cucun Sunaengsih , Aan Komariah1, Dedy Achmad Kurniady, Nugraha Suharto, Badrud Tamam, J. Julia (2021). Mimbar Sekolah Dasar : Transformational Leadership Survey , page 41-54


    Abstract. Several previous research have described transformational leadership as successful
leadership that led higher education to implement changes for the better. However, a more
comprehensive survey on the implementation of transformational leadership in higher
education has not been conducted. This research aims at observing a transformational
leadership style with the model 4I, namely idealized influence, intellectual stimulation,
individual consideration, and inspirational motivation, which is applied to higher education
comprehensively. A survey method with questionnaires taken from lecturers working at higher
education in Indonesia was used in this research. The findings revealed that attention given to
individuals and reducing penalty towards any mistakes by subordinates must be given more
attention so that the application of complete combination between one dimension and
other dimensions and each indicator of transformational leadership must be carried out. This
research is expected to have implications for the effectiveness of higher education
leadership, and be used as a reference by higher education leaders in choosing a leadership
style.

    การวิจัยก่อนหน้านี้หลายชิ้นได้อธิบายความเป็นผู้นําการเปลี่ยนแปลงว่าประสบความสําเร็จ ความเป็นผู้นําที่นําการศึกษาระดับอุดมศึกษาไปสู่การเปลี่ยนแปลงที่ดีขึ้น อย่างไรก็ตาม, มากขึ้น การสํารวจที่ครอบคลุมเกี่ยวกับการดําเนินการของความเป็นผู้นําการเปลี่ยนแปลงในที่สูงขึ้น การศึกษายังไม่ได้ดําเนินการ การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสังเกตการเปลี่ยนแปลง สไตล์ความเป็นผู้นํากับรูปแบบ 4I คืออิทธิพลในอุดมคติการกระตุ้นทางปัญญา การพิจารณาของแต่ละบุคคลและแรงจูงใจที่สร้างแรงบันดาลใจซึ่งนําไปใช้กับการศึกษาระดับอุดมศึกษา อย่างทั่วถึง วิธีการสํารวจที่มีแบบสอบถามที่นํามาจากอาจารย์ที่ทํางานในระดับที่สูงขึ้น การศึกษาในอินโดนีเซียถูกนํามาใช้ในการวิจัยนี้ ผลการวิจัยเผยให้เห็นถึงความสนใจที่มอบให้กับ บุคคลและลดโทษต่อความผิดพลาดใด โดยผู้ใต้บังคับบัญชาจะต้องได้รับมากขึ้น ความสนใจเพื่อให้การประยุกต์ใช้การรวมกันของที่สมบูรณ์ระหว่างมิติหนึ่งและ มิติอื่น และแต่ละตัวบ่งชี้ของความเป็นผู้นําการเปลี่ยนแปลงจะต้องดําเนินการ นี้ การวิจัยคาดว่าจะมีผลกระทบต่อประสิทธิภาพของการศึกษาระดับอุดมศึกษา ความเป็นผู้นําและใช้เป็นข้อมูลอ้างอิงโดยผู้นําระดับอุดมศึกษาในการเลือกผู้นํา ลีลา 

รายการอ้างอิง

Sunaengsih, C., Komariah, A., Kurniady, D. A., Suharto, N., Tamam, B., & Julia, J. (2021). Transformational Leadership Survey. Mimbar Sekolah Dasar, 8(1), 4154. https://doi.org/10.53400/mimbar-sd.v8i1.30468


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

The need for cross-cultural exploration of teacher leadership

Sustainable Teacher Leadership