The need for cross-cultural exploration of teacher leadership
Webber, C. F. (2021). Research in Educational Administration and Leadership : The need for cross-cultural exploration of teacher leadership , page 17–49.
abstract
This article describes the need for additional cross-cultural
study of teacher leadership. A rationale for researching teacher
leadership is presented based on the need to provide clarity to
the definition of the concept and to understand better how to
facilitate teacher leadership development. A primary research
question is shared: “How is teacher leadership conceptualized
and enacted and what are the implications for educational
stakeholders?” A set of attributes and indicators of teacher
leadership is provided based on a review of literature focusing
on teacher leadership. Then four additional concepts related to
teacher leadership are described—formal and informal
influence, school culture, school improvement, and professional
development—followed by a summary of cautionary
considerations. Finally, a multi-stage research design is
presented in support of the International Study of Teacher
Leadership, a cross-cultural examination of teacher leadership.
บทความนี้อธิบายถึงความจําเป็นในการข้ามวัฒนธรรมเพิ่มเติม การศึกษาความเป็นผู้นําของครู
เหตุผลสําหรับการวิจัยครู ความเป็นผู้นําจะถูกนําเสนอบนพื้นฐานของความจําเป็นในการให้ความชัดเจนเพื่อ
คําจํากัดความของแนวคิดและเพื่อให้เข้าใจวิธีการ อํานวยความสะดวกในการพัฒนาความเป็นผู้นําของครู
การวิจัยหลัก คําถามถูกแบ่งปัน: "ความเป็นผู้นําของครูมีแนวคิดอย่างไร และตราขึ้นและความหมายของการศึกษาคืออะไร
ผู้มีส่วนได้เสีย?" ชุดของคุณลักษณะและตัวชี้วัดของครู
ความเป็นผู้นํามีให้จากการทบทวนวรรณกรรมที่มุ่งเน้น เกี่ยวกับความเป็นผู้นําของครู
จากนั้นแนวคิดเพิ่มเติมสี่ข้อที่เกี่ยวข้องกับ มีการอธิบายความเป็นผู้นําของครู- เป็นทางการและไม่เป็นทางการ
อิทธิพลวัฒนธรรมของโรงเรียนการปรับปรุงโรงเรียนและวิชาชีพ การพัฒนาตามด้วยบทสรุปของข้อควรระวัง
ข้อ ควร พิจารณา ในที่สุดการออกแบบการวิจัยหลายขั้นตอนคือ นําเสนอเพื่อสนับสนุนการศึกษานานาชาติของครู
ภาวะผู้นํา การสอบข้ามวัฒนธรรมของผู้นําครู
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น