The need for cross-cultural exploration of teacher leadership

Webber, CF. (2021). Research in Educational Administration and Leadership : The need for cross-cultural exploration of teacher leadership  page 1749

abstract

This article describes the need for additional cross-cultural

study of teacher leadership. A rationale for researching teacher

leadership is presented based on the need to provide clarity to

the definition of the concept and to understand better how to

facilitate teacher leadership development. A primary research

question is shared: “How is teacher leadership conceptualized

and enacted and what are the implications for educational

stakeholders?” A set of attributes and indicators of teacher

leadership is provided based on a review of literature focusing

on teacher leadership. Then four additional concepts related to

teacher leadership are described—formal and informal

influence, school culture, school improvement, and professional

development—followed by a summary of cautionary

considerations. Finally, a multi-stage research design is

presented in support of the International Study of Teacher

Leadership, a cross-cultural examination of teacher leadership.


บทความนี้อธิบายถึงความจําเป็นในการข้ามวัฒนธรรมเพิ่มเติม การศึกษาความเป็นผู้นําของครู เหตุผลสําหรับการวิจัยครู ความเป็นผู้นําจะถูกนําเสนอบนพื้นฐานของความจําเป็นในการให้ความชัดเจนเพื่อ คําจํากัดความของแนวคิดและเพื่อให้เข้าใจวิธีการ อํานวยความสะดวกในการพัฒนาความเป็นผู้นําของครู การวิจัยหลัก คําถามถูกแบ่งปัน: "ความเป็นผู้นําของครูมีแนวคิดอย่างไร และตราขึ้นและความหมายของการศึกษาคืออะไร ผู้มีส่วนได้เสีย?" ชุดของคุณลักษณะและตัวชี้วัดของครู ความเป็นผู้นํามีให้จากการทบทวนวรรณกรรมที่มุ่งเน้น เกี่ยวกับความเป็นผู้นําของครู จากนั้นแนวคิดเพิ่มเติมสี่ข้อที่เกี่ยวข้องกับ มีการอธิบายความเป็นผู้นําของครู- เป็นทางการและไม่เป็นทางการ อิทธิพลวัฒนธรรมของโรงเรียนการปรับปรุงโรงเรียนและวิชาชีพ การพัฒนาตามด้วยบทสรุปของข้อควรระวัง ข้อ ควร พิจารณา ในที่สุดการออกแบบการวิจัยหลายขั้นตอนคือ นําเสนอเพื่อสนับสนุนการศึกษานานาชาติของครู ภาวะผู้นํา การสอบข้ามวัฒนธรรมของผู้นําครู

รายการอ้างอิง

Webber, C. F. (2021). The need for cross-cultural exploration of teacher leadership. Research in Educational Administration and Leadership, 6(1), 1749. https://doi.org/10.30828/real/2021.1.2 


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

Transformational Leadership Survey

Sustainable Teacher Leadership