The Impact of Leadership Styles of School Administrators on Affecting Teacher Effectiveness

 

Saowanee Sirisookslip , Wallapha Ariratana,Tang Keow Ngang (2015).   Procedia - Social and Behavioral Sciences :  The Impact of Leadership Styles of School Administrators on Affecting Teacher Effectiveness , page 1032-1037

Abstract
Currently, most of the administrators are facing problems of applying suitable leadership style in their administration, reported by the Educational Work Unit. Therefore, applying suitable leadership may assist administrators to solve the confusion due to the overlapping of work occurred in work practice, administration, and ordering or commanding among the top level of management team work unit. The Path-Goal Theory was used as the main theory to support this study. The objectives of this study were to investigate the leadership styles of school administrators that affecting teacher effectiveness. This study employed quantitative method survey design using questionnaire as an instrument. Simple random sampling technique was utilized in this study. A total of 254 administrators and teachers from schools under the Office of Kalasin Primary Educational Service Area 1 were involved
as respondents. Data was analyzed using frequency, percentage, mean value, standard deviation, correlation Pearson product moment, and multiple regression Stepwise method. Findings showed that there are two types of leadership styles of school administrators, namely supportive leadership and participative leadership styles which have significantly affecting teacher
effectiveness. In addition, both leadership styles have been jointly predicted teacher effectiveness at 56.80 percent at the 
significance level as 0.01. In conclusion, in order to increase teachers’ working effectiveness, administrators should promote, practice, and improve these two leadership styles, namely supportive leadership and participative leadership styles regularly.

Thai translation. 
    ปัจจุบันผู้บริหารส่วนใหญ่กําลังเผชิญกับปัญหาในการใช้รูปแบบความเป็นผู้นําที่เหมาะสมในการบริหารงานของพวกเขารายงานโดย หน่วยงานการศึกษา ดังนั้นการใช้ความเป็นผู้นําที่เหมาะสมอาจช่วยให้ผู้ดูแลระบบสามารถแก้ปัญหาความสับสนเนื่องจาก การทับซ้อนกันของงานที่เกิดขึ้นในการปฏิบัติงานการบริหารและการสั่งซื้อหรือคําสั่งในระดับสูงสุดของการจัดการ หน่วยปฏิบัติงานของทีม ทฤษฎี Path-Goal ถูกใช้เป็นทฤษฎีหลักเพื่อสนับสนุนการศึกษานี้ วัตถุประสงค์ของการศึกษาครั้งนี้คือ ตรวจสอบรูปแบบความเป็นผู้นําของผู้บริหารโรงเรียนที่มีผลต่อประสิทธิภาพของครู การศึกษานี้ใช้เชิงปริมาณ วิธีการออกแบบแบบสํารวจโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ เทคนิคการสุ่มตัวอย่างอย่างง่ายถูกนํามาใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ผลรวม จากผู้บริหารและครูจากโรงเรียนในสังกัดสํานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษากาฬสินธุ เขต 1 จํานวน 254 คน เป็นผู้ตอบแบบสอบถาม ข้อมูลถูกวิเคราะห์โดยใช้ความถี่, เปอร์เซ็นต์, ค่าเฉลี่ย, ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน, สัมพันธ์ผลิตภัณฑ์เพียร์สัน ช่วงเวลาและวิธีการ Stepwise การถอยหลายครั้ง ผลการวิจัยพบว่ารูปแบบความเป็นผู้นําของโรงเรียนมีสองประเภท ผู้บริหาร ได้แก่ ความเป็นผู้นําที่สนับสนุนและรูปแบบความเป็นผู้นําแบบมีส่วนร่วมซึ่งส่งผลกระทบอย่างมากต่อครู ประสิทธิผล นอกจากนี้ ทั้ง 2 รูปแบบการเป็นผู้นําได้ร่วมกันทํานายประสิทธิภาพของครูที่ร้อยละ 56.80 ที่ ระดับนัยสําคัญเป็น 0.01 โดยสรุปเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพการทํางานของครูผู้บริหารควรส่งเสริม การปฏิบัติและปรับปรุงรูปแบบความเป็นผู้นําทั้งสองนี้ได้แก่ความเป็นผู้นําที่สนับสนุนและรูปแบบความเป็นผู้นําแบบมีส่วนร่วมเป็นประจํา

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

The need for cross-cultural exploration of teacher leadership

Transformational Leadership Survey

Sustainable Teacher Leadership