Sustainable Teacher Leadership
This report describes how teacher leadership
is represented in the
official documentation of key educational stakeholders in Alberta,
Canada. Six themes emerged from the researchers’ document
analysis: foundational understandings; student diversity;
innovative curriculum and student engagement; community
engagement; 21st century competencies; and
reflection and
professional learning. Analysis of the idealized themes resulted in
the identification of issues that may challenge teacher leaders. It is
unlikely that teacher leaders can demonstrate competence in every
theme area. Teacher leaders must necessarily prioritize some
professional commitments in order to work sustainably. Several
considerations were derived from the inherent tensions. The
considerations were used to derive a composite profile of teacher
leaders with the capacity to serve, influence, and thrive.
รายงานนี้อธิบายว่าความเป็นผู้นําของครูแสดงอย่างไรใน
เอกสารอย่างเป็นทางการของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียทางการศึกษาที่สําคัญในอัลเบอร์ตา
แคนาดา หกหัวข้อที่โผล่ออกมาจากเอกสารของนักวิจัย
การวิเคราะห์: ความเข้าใจพื้นฐาน ความหลากหลายของนักเรียน
หลักสูตรนวัตกรรมและการมีส่วนร่วมของนักเรียน ชุมชน
การมีส่วนร่วม; ความสามารถในศตวรรษที่ 21 และการสะท้อนและ
การเรียนรู้ระดับมืออาชีพ การวิเคราะห์ธีมในอุดมคติส่งผลให้
การระบุปัญหาที่อาจท้าทายผู้นําครู มันเป็น
ไม่น่าเป็นไปได้ที่ผู้นําครูสามารถแสดงให้เห็นถึงความสามารถในทุก
พื้นที่ชุดรูปแบบ ผู้นําครูจําเป็นต้องจัดลําดับความสําคัญบางอย่าง
ความมุ่งมั่นอย่างมืออาชีพในการทํางานอย่างยั่งยืน หลาย
การพิจารณาได้มาจากความตึงเครียดโดยธรรมชาติ เดอะ
ข้อควรพิจารณาถูกนํามาใช้เพื่อให้ได้โปรไฟล์คอมโพสิตของครู
ผู้นําที่มีความสามารถในการรับใช้มีอิทธิพลและเจริญเติบโต
รายการอ้างอิง
Webber, C. F., & Nickel, J. (2021). Sustainable teacher leadership. Research in Educational Administration and Leadership, 6(1), 277–311. https://doi.org/10.30828/real/2021.1.9
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น