Sustainable Teacher Leadership

Webber, CF. (2021).  Research in Educational Administration & Leadership :  Sustainable Teacher Leadership , page 277311

This report describes how teacher leadership is represented in the
official documentation of key educational stakeholders in Alberta,
Canada. Six themes emerged from the researchers’ document
analysis: foundational understandings; student diversity;
innovative curriculum and student engagement; community
engagement; 21
stcentury competencies; and reflection and
professional learning. Analysis of the idealized themes resulted in
the identification of issues that may challenge teacher leaders. It is
unlikely that teacher leaders can demonstrate competence in every
theme area. Teacher leaders must necessarily prioritize some
professional commitments in order to work sustainably. Several
considerations were derived from the inherent tensions. The
considerations were used to derive a composite profile of teacher
leaders with the capacity to
serve,influence, andthrive.

ายงานนี้อธิบายว่าความเป็นผู้นําของครูแสดงอย่างไรใ
อกสารอย่างเป็นทางการของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียทางการศึกษาที่สําคัญในอัลเบอร์ต
คนาดา กหัวข้อที่โผล่ออกมาจากเอกสารของนักวิจัย
ารวิเคราะห์: วามเข้าใจพื้นฐาน วามหลากหลายของนักเรียน
ลักสูตรนวัตกรรมและการมีส่วนร่วมของนักเรียน ุมชน
ารมีส่วนร่วม; วามสามารถในศตวรรษที่ 21 ละการสะท้อนและ
ารเรียนรู้ระดับมืออาชีพ ารวิเคราะห์ธีมในอุดมคติส่งผลให้
ารระบุปัญหาที่อาจท้าทายผู้นําครู ันเป็น
ม่น่าเป็นไปได้ที่ผู้นําครูสามารถแสดงให้เห็นถึงความสามารถในทุก
ื้นที่ชุดรูปแบบ ู้นําครูจําเป็นต้องจัดลําดับความสําคัญบางอย่าง
วามมุ่งมั่นอย่างมืออาชีพในการทํางานอย่างยั่งยืน ลาย
ารพิจารณาได้มาจากความตึงเครียดโดยธรรมชาติ ดอะ
ข้อควรพิจารณาถูกนํามาใช้เพื่อให้ได้โปรไฟล์คอมโพสิตองครู
ู้นําที่มีความสามารถในการรับใช้มีอิทธิพลและเจริญเติบโต

รายการอ้างอิง

Webber, C. F., & Nickel, J. (2021). Sustainable teacher leadership. Research in Educational Administration and Leadership, 6(1), 277311. https://doi.org/10.30828/real/2021.1.9

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

The need for cross-cultural exploration of teacher leadership

Transformational Leadership Survey